ربات پاشش رنگ

مجموعه ی جهان استاتیک در زمینه ی تولید تجهیزات خطوط رنگ فعالیت خود را آغاز کرده است. رنگ الکترو استاتیک در اصفهان با بهترین و مجهزترین تجهیزات ساخته شده و برای تولید خطوط رنگ این مجموعه ی از تکنولوژی روز دنیا بهره می گیرد. برای آشنایی با فعالیت های جهان استاتیک به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

استفاده از ربات های پاشش رنگ بهترین روش برای کم کردن هزینه های مربوط به نیروی انسانی می باشد. ربات های پیشرفته با پشت هم پاشیدن رنگ باعث سرعت بخشیدن به رنگ کاری سطح بدنه ی خودرو و قطعات کوچک صنعتی می شوند. ربات های پیشرفته ی جهان استاتیک با قدرت تحمل بار و دسترسی آسان باعث پیکربندی متفاوتی در زمینه ی رنگ آمیزی قطعات می شود. طراحی این ربات ها به گونه ای است که ایجاد جرقه در ربات به بیرون منتقل نمی شود و امکان ایجاد آتش سوزی را به صفر می رساند. به همین دلیل می توان در محیط ها پر خطر نیز از این دستگاه ها استفاده کرد. پاشش رنگ در فضا نیز به گونه ای است که در هر دستگاهی به جزء ربات ها نفوذ می کند.

متخصصان این مجموعه با در نظر گرفتن استاندارهای مربوط به حفظ فاصله ی ربات از قطعاتی که در معرض پاشش رنگ قرار می گیرند از ایجاد لکه هایی که بر اثر پاشش نزدیک رنگ به قطعات صنعتی به وجود می آید جلوگیری می کنند. این ربات ها با اتصال به دیگر قطعات سطح یکدست را در زمان پاشش رنگ به وجود می آورند و به سادگی می توان اسپری های پاشش رنگ را بر روی آن ها سوار کرد.

ربات پاشش رنگ پودری

طراحی و ساخت خطوط رنگ برای رنگ های پودری مناسب ترین راه برای سرعت و کیفیت بیشتر پاشش رنگ در قطعات مختلف می باشد. ربات ها بهترین تولیداتی هستند که می توان از آن ها در بهتر شدن کیفیت و یکنواختی رنگ بر روی تولیدات صنعتی استفاده کرد. این رنگ ها با استفاده از سوار کردن اسپر پاشش رنگ با ایجاد یک فاصله گذاری مناسب باعث رفع مشکلاتی می شود که پاشش رنگ دستی به وجود می آورد. با تهیه ی این ربات ها می توان به آسانی و بدون نیاز به دخالت دست انواع قطعات را با راندمان کاری بالا رنگ کرد.

ربات های جهان استاتیک درجه ی آزادی بالایی دارند و میزان چرخش در آن ها با توجه به درجه ی مورد نظر قابل تنظیم می باشد. این ربات ها با کارکرد منظم از هدر رفت رنگ جلوگیری می کنند و می توان استفاده از رنگ های پودری را به حداقل رساند. طراحی ربات های پاشش رنگ پودری در جهان استاتیک به گونه ای است که علاوه بر گرفتن حداقل مکان می تواند رنگ مایع به حداقل ذرات ریز برای نشستن مناسب تر رنگ بر روی قطعات تبدیل کند.

محفظه ی تعبیه شده در این ربات مقدار زیادی از رنگ را نگهداری کرده و با پاشش یکواخت قطعات را به صورت کاملا یکدست و بدون ایجاد هیچ گونه خطوط رنگ کاری می کند. به دلیل حفاظتی که در مرحله ی ساخت در این ربات ها صورت می گیرد استفاده از آن ها در محیط های کارگاهی پر خطر که احتمال ایجاد جرقه در آن ها زیاد است مشکلاتی از قیبل آتش سوزی به وجود نمی آورد و رنگ های پودری را به صورت کاملا یکنواخت در آورده و بر روی محصول مورد نظر اعمال می کند.

ربات پاشش رنگ الکترو استاتیک

فروش رنگ پودری در مجموعه ی جهان استایک با استفاده از ربات هایی که رنگ استاتیک را بدون هر گونه اتلاف رنگ بر روی قطعات اعمال می کنند به سرعت در تولید قطعات صنعتی کمک کرده است. این ربات های پاشش رنگ به صورتی طراحی و تولید می شوند و که می توانند رنگ مورد نظر را از میان رنگ ها انتخاب کرده و به سادگی رنگ ها را تعویض نمایند.

این تعویض رنگ با کمترین هدر رفت در زمان خارج کردن رنگ از اتمایزر صورت می گیرد. بازوهای تو خالی این محصول باعث شده است لوله ها و کابل ها به جای عبور از بیرون بدنه ی ربات از داخل بدنه ی آن عبور کنند. این کار از ریخته شدن رنگ بر روی بدنه ی ربات جلوگیری می کند. این ربات ها با استفاده از سیستم نرم افزاری برای پاشش مناسب رنگ الکترو استاتیک برنامه ریزی می شوند. این ربات ها با قابلیت تنظیم می توانند قدرت پاشش رنگ را کم یا زیاد کرده و با کم و زیاد کردن سرعت کانوایر سرعت اسپری هایی را که به بازوها وصل است کنترل کند.

این ربات ها از طریق نوعی پانل لمسی قابل هدایت هستند. عملیاتی را که به وسیله ی این ربات انجام می شود برای جلوگیری از تکرار تنظیمات می توان به سادگی ذخیره سازی کرد و به دلیل برنامه ریزی این ربات اپراتور می تواند بدون اتلاف وقت این عملیات را بر روی قطعات مورد نظر انجام دهد. رنگ های پودری الکترواستاتیک از طریق شلنگ به نوعی قطعه ی تفنگ مانند منتقل می شود و با رعایت فاصله ی مناسب بر روی سطوح مورد نظر پاشیده می شود.

مزایا و کاربرد ربات رنگ پاش

برای رنگ آمیزی قطعات فلزی استفاده از روش های مدرن باعث ایجاد بهترین و مناسب ترین پاشش رنگ در هر سطحی خواهد شد. استفاده از روش های مدرن علاوه بر بالا بردن کیفیت کاری از هزینه های اضافی که در زمان پاشش رنگ به وجود می آمد جلوگیری می کند. این کم شدن هزینه ها بیشتر شامل کاهش ضایعات در زمان اعمال رنگ است زیرا رنگ های پودری استاتیک در ریزترین ذره و به شکل مستقیم بر روی قطعات مورد نظر اعمال می شوند.

این ربات ها باعث افزایش در تولید و بهره وری در بخش های صنعتی و بالا بردن طول عمر قطعات به دلیل سهولت در استفاده از رنگ های پودری شده اند. این ربات ها دارای بخش هایی همچون دوزینگ پمپ، اتمایزر و کالر چنجر است. این ربات ها برای پروسه ی اعمال رنگ در صنایعی همچون، دفاعی و نظامی، خودرو سازی، تجهیزات ساختمانی و کشاورزی، تجهیزات منازل و اکستروژن آلومینیوم کاربرد دارد.