رنگ آمیزی الکترواستاتیک به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

بعد  از آشنایی با مزایای رنگ الکترواستاتیک نیاز داریم که نسبت به تجهیزات رنگ آمیزی الکترواستاتیک شناخت پیدا کنیم. تجهیزات مورد نیاز برای رنگ آمیزی الکترواستاتیک، بسته به  اقلام مورد نیازی توسط کارفرما برای حضور در محل کار تعیین می ­شود و شرایط مناسب محل مورد نظر متفاوت است.

در این مقاله ما بر تجهیزاتی که برای پروژه های نقاشی یا بازسازی مراکز تجاری، صنعتی و سازمانی، در محل مورد نظر برای رنگ آمیزی به کار می رود، تمرکز می کنیم. تجهیزات فرآیند رنگ آمیزی الکترواستاتیک برای این منظور باید یک سیستم قابل حمل باشد که شامل موارد زیر باشد پس با جهان استاتیک  عرضه کننده خدمات رنگ در اصفهان همراه باشید.

رنگ آمیزی الکترواستاتیک

تفنگ رنگ با اتومایزر: قطعه اصلی برای اعمال الکترواستاتیک رنگ. با گذشت زمان، تفنگ‌های رنگ سبک ‌تر شده ‌اند و قابلیت حمل آن ‌ها را برای کار در مکان های متفاوت بهینه می ‌کنند. مهمترین امر در طراحی این تفنگ، دستگاه یونیزه کننده و مدار مقاومتی و ولتاژ بالا سم پاش آن است که طی ایمنی کامل ساخته می شود. که این گزینه های اضافه شده ممکن است خودکار یا دستی باشند که طراحی آن ها به صورت ارگونومیک کار می کند تا کنترل انگشتی کلید روشن/خاموش و کار با نازل اسپری را برای استفاده راحت تر کند. بسیاری از طراحی های تفنگ رنگ، کنترل ولتاژ را یکپارچه می کنند تا به اپراتور تفنگ اجازه دهد تا به راحتی بین طیف وسیعی از سطوح ولتاژ تنظیم شود.

زنگ زنگی: در انتهای نازل قرار دارد که میزان تحویل رنگ و میزان اعمال رنگ را کنترل می کند. بسته به اندازه و شکل اشیایی که قرار است رنگ آمیزی شود و همچنین سایر الزامات پروژه مشخص شده، زنگ را می توان خاموش کرد.

مخزن: مخزن رنگ را تا زمانی که از طریق شیلنگ سیال به سمت تفنگ رنگ هل داده شود، نگه می دارد. اندازه مخزن طبق ظرفیت گالن متغیر است و به اپراتورهای سیستم رنگ الکترواستاتیک اجازه می دهد تا اندازه مخزن را متناسب با اندازه پروژه، نیازهای حرکتی و محدودیت های فضای محل کار انتخاب کنند.

کمپرسور: این قطعه سیستم مکانیزمی را کنترل می کند که رنگ را از مخزن به تفنگ رنگ فشار می دهد. کمپرسورها شامل عملکردهای کنترل آلودگی و ویژگی های ایمنی هستند.

منبع تغذیه برای تفنگ رنگ و کمپرسور: این اساساً یک ژنراتور با یک سری تنظیمات قدرت ولتاژ بالا و پایین برای اعمال کننده رنگ الکترواستاتیک است که با استفاده اپراتور از تفنگ یا اتومایزر چرخشی صنعتی قابل تنظیم می باشد. منبع تغذیه با حفظ ایمنی، کارایی انتقال تفنگ رنگ را کنترل می کند. صفحات نمایش روی واحد منبع تغذیه به اپراتور و مدیر محل کار اجازه می دهد تا بر ولتاژ یا جریان به راحتی نظارت و آن را تنظیم کند. ویژگی های ایمنی شامل نمایشگرهایی است که خطا یا بار اضافی کابل را نشان می دهد و همچنین شامل سوئیچ تنظیم مجدد نیز می باشد.

کابل ولتاژ بالا: به عنوان قسمتی از سیستم رنگ آمیزی الکترواستاتیک، بخشی یکپارچه برای اطمینان از عملکرد ایمن است.

شیلنگ مایع: کمپرسور را به تفنگ رنگ متصل می کند و به عنوان کانالی عمل می کند که ذرات رنگ قبل از اتمیزه شدن از طریق آن عبور می کنند.

گاری یا ارابه: این گاری برای سازماندهی اجزای سیستم طراحی شده است و امکان حمل آسان تجهیزات را در محل کار فراهم می کند. و مانند سایر اجزاء، طراحی ایمنی سیستم را یکپارچه می کند.

تجهیزات جانبی: این لوازم به شکل اعمال کننده های تکمیلی هستند که می توانند به انتهای نازل تفنگ رنگ وصل شوند. نقاشان با توجه به نیاز پروژه و مشخصات محل کار از این تجهیزات استفاده خواهند کرد.

مجموعه های چند سوپاپ: در صورت نیاز، چندین شیر تغییر منبع سیال را برای پروژه هایی که نیاز به رنگ های متعدد یا اعمال پوشش های مختلف دارند، آسان می کند.

سیستم‌های کنترل جریان با مانیتور: این تجهیزات به متصدی ها اجازه می‌دهد تا به طور مؤثرتری استفاده از رنگ را کنترل کنند.

تولید کنندگان تجهیزات فرآیند رنگ آمیزی الکترواستاتیک، قطعات را به عنوان سیستم های یکپارچه می فروشند. این کارکرد قابل اعتماد، اتمام با کیفیت و ایمنی را تضمین می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.